reklama

Maturanti a internet

Dnes som dostal jeden celkom zaujimavý mail s prosbou o pomoc. Hneď som aj odpísal a vec bola týmto vybavená. Teda aspoň verím, že úspešne pre obe strany.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (20)

 Nezadržateľne sa blíži máj a maturanti začínajú postupne pracovať na plné obrátky. Teda v podstate asi rovnako, ako kedysi ja! Tomu zodpovedá priamo úmerne narástajúci stres a nepriamo úmerne rastúci pocit stále väčších a väčších dier. Vlastne to bol aj hlavný dôvod toho zaujímavého mailu:



Zdravím,

potrebujem poradiť s troma príkladmi (dôkazmi), a preto som hľadal na internetenejakého dobrého matematikára. Chcel by som Vás preto poprosiť, či by ste mi s niminemohli pomôcť... Ináč ja sa volám Lojzo a mám 19 rokov... A samozrejme idem maturovať z matematiky.

1. Z 32 hracích kariet vytiahneme náhodne 2 karty. Aká je pravdepodobnosť, ževytiahneme 2 sedmičky? Koľkokrát klesla táto pravdepodobnosť oproti situácii, keďsme ťahali prvú kartu a chceli sme, aby to bola sedmička?

2. log(pri základe 2) z 3 nie je racionálne číslo. Dôkaz.

3. /x-2/ = /x+4/ .../ - absolútna hodnota. Riešenie...

Vďaka moc a pekný deň
L.



 Niekde som čítal, že pre človeka nie je ani tak podstatné, čo sa v škole naspamäť "nabiflil", ale hlavne to, ako je schopný v prípade núdze improvizovať a dokázať si poradiť. Vedieť napríklad kde a ako hľadať pomoc, koho poprosiť o radu, či aspoň nájsť druhý, nezaujatý názor...

Ak by pozostávali matury z dvoch časti, jednej tej vedomostnej a druhej praktickej, tento maturant by tú druhú časť u mňa už spravenú mal.

Že nebude vedieť ukázať, čo je iracionálne číslo? Viac to možno v živote ani nebude potrebovať. Ale ak náhodou áno, veď vie, kde to nájde.



Matúš Maciak

Matúš Maciak

Bloger 
  • Počet článkov:  82
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Matematik/štatistik, príležitostný fotograf, milovník hôr. Zoznam autorových rubrík:  # Spoločnosť a politika# Šport a príroda# Slovensko a EÚ# Ľudia a život# Média a zábava# Názory# Súkromné# Cez objektív# Leto a prázdniny# Pešo do Compostely# Nezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu